Antika koppar som ljus!

Hej!
Tänkte visa lite från när min syster Carro och jag fixade ljus i små söta koppar som vi köpte på en loppis. 
Vi samlade på ljusstumpar ett tag, sedan tog vi dem klippte bort vekarna och la dem i ett vattenbad. Allt vi använde hämtade vi från pappas jobb, eftersom det behövdes oömma saker. Sådant man använt skulle nämligen inte använda igen.


När ljusen smält tog vi bort vekarna och fyllde kopparna med stearinmassan.
Det gick faktiskt väldigt snabbt att smälta stearinet. På sidan vi kollade på stod det att det tog lång tid och hela grejen lät riktigt svår, men ärligt talat var det väldigt lätt. Bara att ha oömma grejer, samt kläder, och inte låta vattnet koka.

Vekarna snurrade vi något varv runt en pinne och satte i kopparna.
 


Och såhär blev resultatet.
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Välkommen!

I april 1997 kom jag till jorden. Jag bor i ett litet samhälle och går första året på Samhäll. Mina intressen är att umgås med vänner och fota! Känn dig välkommen in och kika gärna in fler gånger.

RSS 2.0